Arhiva časopisa

Izvorni znanstveni članak
Nada Ivanetić ; Ekonomski fakultet, Rijeka

Ute Karlavaris-Bremer; Ekonomski fakultet, Rijeka

 

Sažetak

U radu se obrađuju frazemi s onimijskom komponentom u hrvatskom i njemačkom jeziku, i to prije svega oni u kojima do izražaja dolazi način na koji u dvije jezične zajednice percipiraju druge i sebe. O odabranim se frazemima raspravlja koristeći se rezultatima istraživanja socijalnog stereotipa u sociologiji i socijalnoj psihologiji i postavkama kognitivne lingvistike. Mnogi su frazemi rezultat kognitivne kategorizacije stvarnosti na osnovi prototipičnih modela ili njihove metaforičke projekcije. Stoga usporedba frazema u oba jezika pokazuje podudarnost u nekim konceptualnim područjima, iako se onimijska komponenta većinom razlikuje, što je odraz specifičnih geografskih, povijesnih i sl. okolnosti svake jezične zajednice.

 

Ključne riječi

frazemi; onimija; stereotipi; hrvatski jezik; njemački jezik

 

Articles download statistics

Kontakt časopisa

Adresa:
Ivana Lučića 3
10000 Zagreb
Croatia

Glavni kontakt:
Mislava Bertoša
Email: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Visitorcounter

Today 30

Week 140

Month 433

All 317776

Currently are 18 guests and no members online