Arhiva časopisa

Izvorni znanstveni članak

Maja Balija, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Gordana Hržica, Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Jelena Kuvač Kraljević, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

 

Sažetak

Rečenice s umetnutim strukturama, a takve su svakako odnosne rečenice, najveće su dostignuće jezičnog razvoja te su stoga opravdano jedna od vodećih tema psiholingvističkih teorijskih promišljanja i istraživanja. Prema generativnoj teoriji za razumijevanje ili proizvodnju takvih struktura potrebno je na sintaktičkoj razini obrade provesti nekoliko lingvističkih postupaka, primjerice, napraviti sintaktički pomak, ostaviti trag, dodijeliti tematsku ulogu pomaknutom elementu te uskladiti elemente odnosne rečenice. Ne čudi stoga što se ovladavanje ovim strukturama intenzivno događa tek u školskoj dobi, a za djecu s posebnim jezičnim teškoćama (PJT) nepremostiv je izazov. Provedeno ispitivanje pokazuje da se u proizvodnji odnosnih rečenica djeca s PJT–om značajno razlikuju od djece urednoga jezičnoga razvoja, što upućuje na dijagnostičku vrijednost ovih sintaktičkih struktura.

 

Ključne riječi

odnosne rečenice, usvajanje rečenica, proizvodnja rečenica, djeca s posebnim jezičnim teškoćama (PJT)

Articles download statistics

Kontakt časopisa

Adresa:
Ivana Lučića 3
10000 Zagreb
Croatia

Glavni kontakt:
Mislava Bertoša
Email: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Visitorcounter

Today 12

Week 35

Month 387

All 316469

Currently are 4 guests and no members online