Izvorni znanstveni članak
Francisco José Lería Dulčić, Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite., Sveučilište Atacama
Roxana Nora Acosta Peña, Sveučilište Antofagasta
Patricia Ester Sasso Orellana, Sveučilište Atacama
Daniela Andrea Collao Jofré, Sveučilište Atacama
https://doi.org/10.22210/suvlin.2021.092.06
Sažetak
Upute temeljni su dio jezičnih stilova koje rabe odgajateljice rane i predškolske dobi tijekom mnoštva
interakcija kojima neprestano nastoje da djecu vode u postizanju odgojnog cilja. Međutim, malo je do
sada pozornosti bilo posvećeno proučavanju uporabe i relativne omjere/proporcije izgovorenih direktiva
u njihovom dnevnom govoru. Teorijskom podlogom temeljenom na funkcionalnoj lingvistici, svrha je
ovog istraživanja da se identificira iz velike baze podataka odgajateljičinih izgovorenih naredbi kako bi se
provjerila njihova distribucija i učestalost u odnosu na druge zapovjedi koje su jednako važne za njihov rad
u usporedbi s drugim verbalnim modalitetima koje su jednako važne za njihov pedagoški rad, kao npr.:
naredbe, izreke, povratne informacije, pitanja i dr. Na uzorku od 20 sudionika, prikupljeni su audio–zapisi
tijekom njihovih dnevnih rutina u radu s djecom, te je odabran velik broj rečenica koje su bile svrstane prema
kategoriji direktiva – deset u ovom studiju. Na temelju dobivenih podataka, uočeno je da su najučestalije
zapovjedi i upute, a nakon njih slijede uporabe reformulacije i pjevanje, među drugim direktivama.
Zaključujemo da je odgajateljicama rane i predškolske dobi ključno imati uvid u jezični stil koji najčešće
koriste u svrsi donošenja učinkovitih odluka kako bi se postigao željeni odgojni cilj, i na taj način, podržavao
proces učenja. Kratki osvrt na opseg ovih rezultata je predstavljen uvažavajući buduća istraživanja i njihov
doprinos visokoškolskom obrazovanju odgajateljica rane i predškolske dobi.
Ključne riječi
jezično ponašanje, obrazovanje u ranom djetinjstvu, vještine odgajateljica, kvaliteta obrazovanja, poduka jezika