Izvorni znanstveni članak
Nada Ivanetić ; Ekonomski fakultet, Rijeka
Ute Karlavaris-Bremer; Ekonomski fakultet, Rijeka
Sažetak
U radu se obrađuju frazemi s onimijskom komponentom u hrvatskom i njemačkom jeziku, i to prije svega oni u kojima do izražaja dolazi način na koji u dvije jezične zajednice percipiraju druge i sebe. O odabranim se frazemima raspravlja koristeći se rezultatima istraživanja socijalnog stereotipa u sociologiji i socijalnoj psihologiji i postavkama kognitivne lingvistike. Mnogi su frazemi rezultat kognitivne kategorizacije stvarnosti na osnovi prototipičnih modela ili njihove metaforičke projekcije. Stoga usporedba frazema u oba jezika pokazuje podudarnost u nekim konceptualnim područjima, iako se onimijska komponenta većinom razlikuje, što je odraz specifičnih geografskih, povijesnih i sl. okolnosti svake jezične zajednice.
Ključne riječi
frazemi; onimija; stereotipi; hrvatski jezik; njemački jezik