Izvorni znanstveni članak
Azizollah Dabaghi, Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite., Sveučilište u Isfahanu, Iran
Marzieh Rafiee, Sveučilište u Isfahanu, Iran
Sažetak
Istraživanja su pokazala da nenamjerno ovladavanje vokabularom može biti od velike pomoći pri
učenju jezika. Primjenom zadataka za ispitivanje stupnja znanja vokabulara kod učenika (engl.
State Rating Tasks – SRT), u ovome se istraživanju pokušava ispitati utjecaj nenamjernog
ovladavanja vokabularom putem različitih tipova glosa (onih iz J1 i J2). U istraživanju također
želimo rasvijetliti povezanost između nenamjernog ovladavanja vokabularom upotrebom tipova
glosa i razvoja prijamnog i proizvodnog rječnika kod osoba koje uče strani jezik. Ispitanicima
su podijeljeni popisi s dvadeset glosa u J1 i J2 te su ispitanici morali pročitati kratki tekst
uz uporabu danih glosa. Jedna verzija zadataka (SRT) dana je ispitanicima u dva različita
vremenska perioda, prije i poslije samog zadatka čitanja, kako bi se pokazala promjena u znanju
ispitanika. Rezultati pokazuju da je nenamjerno ovladavanje vokabularom uz uporabu tipova
glosa povećalo znanje ispitanika od niže prema višoj razini, ali ta promjena varira ovisno o tipu
glosa. Analiza zadataka za ispitivanje stupnja znanja vokabulara kod učenika (SRT) pokazala je
da su ispitanici kojima su dani tipovi glosa u J1 imali bolje rezultate od druge grupe u odnosu
na poznavanje proizvodnog rječnika, dok je zadatak s tipovima glosa u J2 imao povoljniji učinak
na proširivanje prijamnog rječnika.
Ključne riječi
nenamjerno ovladavanje vokabularom, vokabular učenika, tipovi glosa, zadatci za ispitivanje znanja, poznavanje prijamnog i proizvodnog rječnika