Pregledni rad
Geert Booij; Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.; Sveučilište u Leidenu, Nizozemska
Sažetak
Ovaj rad potiče uporabno utemeljen opis morfološkog znanja i njegova mjesta u ustroju
gramatike. I-jezik, apstraktna jezična kompetencija, i E-jezik, tj. stvarna uporaba jezika stoje
u dijaloškom odnosu. Morfologija mora biti uporabno utemeljena kako bi dobila uvid u znanje
i stvaranje složenih riječi. Konstrukcijska morfologija teorija je o mjestu morfologije u ustroju
gramatike koja pretpostavlja hijerarhijski leksikon s različitim stupnjevima shematičnosti koji
vjerno odražavaju stvarnu jezičnu uporabu na području tvorbe riječi. Budući da postoje i
produktivne frazalne leksičke konstrukcije i da tvorba riječi može biti temeljena na paradigmatskim
odnosima s takvim frazalnim leksičkim jedinicama, ne postoji stroga podjela između leksikona i
gramatike iako se mora održati formalna podjela između sintaktičkih i morfoloških konstrukata.
U radu se izlažu argumenti za sheme drugog reda. One čine višedimenzionalnu mrežu
odnosa između jezičnih te morfoloških i sintaktičkih konstrukcijskih shema. Pokazuje se kako
model konstrukcijske morfologije omogućava integraciju spoznaja o leksičkom znanju u različitim
potpodručjima lingvistike kao što su usvajanje jezika, jezična promjena i jezično procesiranje.
Ključne riječi
jezična kompetencija, jezična uporaba, leksičko znanje, konstrukcijska morfologija, konstrukcijska gramatika