Izvorni znanstveni članak
Marijan Palmović, Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.; Laboratorij za psiholingvistička istraživanja, Sveučilište u Zagrebu
Ines Galić Jušić; Laboratorij za psiholingvistička istraživanja, Sveučilište u Zagrebu
Sažetak
Mjerenjem pokreta oka u paradigmi slušanja istraživala se razlika u jezičnoj obradi u djece uredna jezičnog razvoja i djece s posebnim jezičnim teškoćama (PJT). Pri tome su mjereni anticipirajući pokreti očiju koji upućuju na unaprijedno građenje sintaktičke strukture rečenice (uz istovremeno slušanje rečenice), tj. obradu odozgo. Razlika u eksperimentalnim uvjetima s jedne je strane omogućila da se rezultati tumače u skladu s tzv. neposrednim modelima jezične obrade, dok je s druge strane omogućila uvid u način na koji djeca s PJT–om obrađuju jezične obavijesti.
Ključne riječi
anticipirajući pokreti oka; djeca s posebnim teškoćama; jezični razvoj; jezična obrada