Izvorni znanstveni članak
Kim Ebensgaard Jensen, Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite., Sveučilište Aalborg, Danska
Sažetak
U ovome radu istražuje se međudjelovanje procesa gradbe značenja i rješavanja značenjskog
konflikta u nepravilnim primjerima relativno neistražene engleske konstrukcije [too ADJ to V]
uz pomoć teorijskog okvira konstrukcijske gramatike utemeljene na jezičnoj uporabi. Raspravlja
se o strategijama rješavanja značenjskog konflikta između konstrukcije i leksema na temelju
kvalitativne analize upitnika s otvorenim pitanjima. Izvorni su govornici u odgovorima ponudili
vlastito tumačenje nepravilnih primjera konstrukcije [too ADJ to V]. U istraživanju se navode
rezultati ranijih istraživanja (Jensen 2013) kao pokazatelji tipičnih i nepravilnih uporaba. Osam
pridjeva analizira se u ovome istraživanju: real, full, correct, impossible, Catholic, female, pregnant,
innocent. Glavni je zadatak ispitanicima bio da ponude svoje tumačenje pridjeva u zadanim
primjerima uporabe i da svojim riječima opišu značenje pridjeva u zadanim primjerima uporabe.
Odgovori ispitanika ponudili su određeni broj strategija kojima su se koristili pri tumačenju
nepravilnih primjera s naglaskom na Talmyjev model strategija rješavanja značenjskog konflikta
(2000b) i na model procesa gradbe značenja (Croft i Wood 2000; Croft i Cruse 2004). S obzirom
na odgovore dobivene iz neformalnog upitnika s otvorenim pitanjima, preporučuje se da se u
budućim istraživanjima značenjskih konflikata u odnosu konstrukcije i leksema svakako dijelom
istraže spomenuta dva modela. Ovim radom želi se pridonijeti potencijalno bitnim istraživanjima
sprege konstrukcije i primatelja u slučajevima konflikta između konstrukcije i leksema.
Ključne riječi
nepravilnost između konstrukcije i leksema, gradba značenja, engleski jezik, konstrukcija stupnjevitih pridjeva, rješavanje značenjskog konflikta