Arhiva časopisa

Izvorni znanstveni članak

Jelena Kuvač Kraljević, Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite., Edukacijsko–rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Tomislava Bošnjak Botica, Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje, Zagreb
Kristina Vujnović Malivuk, Poslijediplomski znanstveni studij Jezik i kognitivna neuroznanost, Filozofski fakultet u Zagrebu
Paulina Pinjušić, Zagreb

 

 

Sažetak

Rad je usmjeren na sintaktički razvoj u razdoblju kasnoga jezičnog razvoja, tj. nakon
šeste godine u okviru reformulacijskoga pristupa. Reformulacija je teorijski pristup koji teži
rasvjetljavanju pitanja kako djeca transformiraju iskaze kojima su izložena u svojemu ulaznom
jeziku u iskaze koje sama proizvode. U ovome radu analizira se reformulacija odnosnih rečenica
primjenom metode prepričavanja priče. Ukupno je bilo uključeno 90 djece iz triju dobnih skupina:
6, 10 i 14 godina.
Uz kvantitativnu analizu, odnosno frekvenciju reformulacije odnosnih rečenica, provedena je i
kvalitativna analiza s obzirom na vrstu provedene reformulacijske procedure. Rezultati pokazuju
da djeca u dobi od 10 i 14 godina reformuliraju značajno više odnosnih rečenica odnosnom
rečenicom nego djeca u dobi od šest godina. Iste dobne skupine proizvele su i više semantički
podudarnih parafraza, što upućuje na napredovanje u njihovoj sposobnosti usklađivanja semantike
i sintakse u konstrukcijama odnosnih rečenica.

 

Ključne riječi

reformulacijski pristup, reformulacijske procedure, odnosne rečenice,
sintaktički razvoj, kasni jezični razvoj

 

Articles download statistics

Kontakt časopisa

Adresa:
Ivana Lučića 3
10000 Zagreb
Croatia

Glavni kontakt:
Mislava Bertoša
Email: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Visitorcounter

Today 24

Week 156

Month 24

All 378877

Currently are 6 guests and no members online