Izvorni znanstveni članak
Jelena Kuvač Kraljević, Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite., Edukacijsko–rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Tomislava Bošnjak Botica, Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje, Zagreb
Kristina Vujnović Malivuk, Poslijediplomski znanstveni studij Jezik i kognitivna neuroznanost, Filozofski fakultet u Zagrebu
Paulina Pinjušić, Zagreb
Sažetak
Rad je usmjeren na sintaktički razvoj u razdoblju kasnoga jezičnog razvoja, tj. nakon
šeste godine u okviru reformulacijskoga pristupa. Reformulacija je teorijski pristup koji teži
rasvjetljavanju pitanja kako djeca transformiraju iskaze kojima su izložena u svojemu ulaznom
jeziku u iskaze koje sama proizvode. U ovome radu analizira se reformulacija odnosnih rečenica
primjenom metode prepričavanja priče. Ukupno je bilo uključeno 90 djece iz triju dobnih skupina:
6, 10 i 14 godina.
Uz kvantitativnu analizu, odnosno frekvenciju reformulacije odnosnih rečenica, provedena je i
kvalitativna analiza s obzirom na vrstu provedene reformulacijske procedure. Rezultati pokazuju
da djeca u dobi od 10 i 14 godina reformuliraju značajno više odnosnih rečenica odnosnom
rečenicom nego djeca u dobi od šest godina. Iste dobne skupine proizvele su i više semantički
podudarnih parafraza, što upućuje na napredovanje u njihovoj sposobnosti usklađivanja semantike
i sintakse u konstrukcijama odnosnih rečenica.
Ključne riječi
reformulacijski pristup, reformulacijske procedure, odnosne rečenice,
sintaktički razvoj, kasni jezični razvoj